Jeseníky – hory plné zážitků

PETROVY KAMENY

jsou vrchol, který se nachází v pohoří Hrubý Jeseník v Pradědské hornatině. Třetí nejvyšší vrchol Hrubého Jeseníku tvoří tři mohutná skaliska, vysoká 7 metrů.

REŠOVSKÉ VODOPÁDY

Říčka Huntava, pramenící ve Stříbrných Horách u Horního Města vyhloubila na horním toku hluboké skalnaté údolí s četnými kaskádami a několika vodopády největšími v Nízkém Jeseníku.

VODOPÁDY BÍLÉ OPAVY

Kolem vodopádů prochází trasa naučné stezky Vodopády Bílé Opavy s tabulemi informujícími o zdejších pozoruhodnostech. Cesta kolem vodopádů je velmi obtížně přístupná, překonává kaňon několika lávkami a po žebřících. V obtížných místech jsou instalovány řetězy pro přidržování. Hluboké údolí překvapí množstvím divokých peřejí, kaskád, vodopádů a obřích hrnců. Trasa vede z Karlovy Studánky a končí pod Ovčárnou. Přes horskou chatu Barborka je to pak již kousek na Praděd.

PRADĚD

Praděd je 1491 m vysoká hora v Hrubém Jeseníku, nejvyšší vrchol tohoto pohoří. Je to zároveň nejvyšší hora Moravy, Českého Slezska i Horního Slezska vůbec.

PŘEČERPÁVACÍ VODNÍ ELEKTRÁRNA DLOUHÉ STRÁNĚ

Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé Stráně se v roce 2005 zařadila mezi 7 největších divů České republiky. Zařadila se tak mezi nejvýznamnější české památky jako jsou třeba hrad Karlštejn nebo zámek Hluboká.

ROZHLEDNA BUKOVKA

Na Předním Bukovém kopci v obci Rapotín byla na podzim roku 2016 otevřena rozhledna Bukovka, která je přístupná celoročně. Z obce Rapotín vedou k rozhledně dva přístupové směry. Delší a pohodlnější trasa měří 7,5 km a z obce vede ve směru na Rejchartice. Po 2,8 km se z asfaltové silnice sjede doprava na neznačenou lesní cestu, u lesního Balnea se napojuje žlutá turistická značka, po níž se dojde až k rozcestí Samota. Dále pak po modrém turistickém značení na rozcestí Pod Bukovým, kde žlutá pokračuje kolmou stezkou pro pěší přímo na vrchol. Další variantou je využít žluté značení okruhu kolem Bukového kopce.

REJVÍZ – MÁCHOVÉ JEZÍRKO

Velké mechové jezírko se nachází v západní části rezervace v rašeliništi na horním toku Vrchovištního potoka. Vede k němu naučná stezka z Rejvízu. Ta vede nejprve zároveň s modrou turistickou značkou do Dětřichova a po 2 km z ní odbočuje povalový chodník k jezírku.

TŘI KAMENY

Tři kameny u nových Losin jsou docela slušně vysoké skály, na vrcholky se však lze vyškrábat i bez horolezeckého vybavení. Z této výrazné, devět set metrů vysoké hory se za jen trochu slušného počasí naskytnou skvělé výhledy. Navíc člověk nemusí mít zrovna vynikající orientační schopnosti.